SPÅR!

Nu har vi börjat spåra på allvar och det går väldigt bra. Milou och jag var ute och spårade med vår valp grupp utanför brukshundsklubben i Ystad i söndags. Det gick riktigt bra. Milou hittade spåret direkt och följde det i rask takt. Det är otroligt roligt att spåra och se vilken förmåga den lilla nosen har. Bailey är också igång med spårningen och dom är duktiga båda två, men Milou är nog strået vassare än Bailey just nu. Jag kan varmt rekomendera alla att spåra, man kan inte trötta ut en hund på det sättet som man gör när man spårar och hunden får använda sin näsa. Och visst finns det inget härligare än att vara ute i naturen nu på hösten? ♥♥♥

Matte funderar...

Halsband, selar, sängar och täcke... ja just nu är det mycket som snurrar i mattes huvud. Bailey och Milou har alltid selar när dom är ute på promenad och det som gäller är Puppia. Men nu tycker jag att det är dax att uppdatera garderoben=) och skaffa nya selar, och ni som känner till Puppia vet att selarna finns i en uppsjö färger att välja mellan.. Och jag kan inte bestämma mig... Vilket I-lands problem..
Dessutom har Milou växt ur sitt halsband och ett nytt ska införskaffas! Bara skoj, men inte lätt alls... jag är väldigt kräsen och även här finns det en hel del att välja mellan. Men min favorit hemsida är Doggie.se och där finns det massor av snygga saker! Det lutar lite åt ett rosa läderhalsband med tre rader Swarowski kristaller...
Och så var det täckes biten, min lilla Milou är inte road av att vistas ute då det inte är sol, värme och sköna vindar =) och det klimatet är det bara min syster i Thailand som kan erbjuda just nu... Så täcket är räddaren i nöden! Hittade Hööks sida och en massa hundgrejor med den, dock inte så inriktat på små hundar, men med riktigt fin fina priser! Här kan det nog hittas en del täcken för en billig peng och dessutom finns hela deras hund sortiment i butiken på Jägersro! Det gillar jag!
Just nu är det en del butiker på nätet som bjuder på frakten, hittade en senast idag! Och där säljs det Puppia. Även deras säng Battlefield... och därmed ännu ett dillema... ska jag köpa en Battlefield eller en FatBoy till hundarna...
Vilka problem i en hundvärld....♥♥♥ 


Modevisning!

image9

Nu har jag fått ärva Baileys halsband. Jag har vuxit ur mitt eget. Eftersom vi ska på utställning nästa lördag så tyckte matte att det var dax att prova ut ett gammalt så länge=) Men jag vet att jag ska få ett nytt fint så fort hon hittar ett som är lyxigt nog ♥
 
image10

Bailey sitter fint och har siktet inställt på ett ben.. Det är nog det bästa han vet :o)

Trötta efter mycket motion=)

image8

Så här ser det ut på kvällen när matte och husse har varit i sandskogen med oss. Det är en jätte rolig slinga som luktar mycket gott=)) Vi är så trötta när vi kommer tillbaka så inte ens ett ben kan hålla oss vakna.


Milou på utställning SBK Lund 2007-09-23

image4
Här är systrarna Milou och Troja på sin första utställning, och det kommer att komma många fler, för båda töserna är sååå fina.
Milous kritik från första utställningen var lysande;
" Välkonstruerad valp. Bra utvecklad för sin ålder, bra huvud längd, bra uttryck, bra hals och skuldra, bra bröstkorg i djup och längd. Bra kors och svanssättning. Bra lårbredd och längd. Utmärkta ben och fötter. Behöver mer självförtroende, svårbedömda rörelser".
Det där sista med svårbedömda rörelser är nog mattes fel, domaren sa till henne att hon minsann inte hade en Dobermann som hon skulle springa med... Så mycket träning blir det till nästa utställning för mattes del=)) 
Domare Lilian Jonson

Det var 7 stycken tikar i klassen, Milou gick vidare och blev 2:a med HP.


Bailey på utställning, Malmö International 2007-03-18

image2
Här är Bailey på sin första och enda utställning=(. Bailey har inte saxbett och därför så valde vi att kastrera honom. Men fin kritik fick han och världens goaste är han oxå, så det är super tråkigt att det skulle falla på några framtänder som inte ville vara där dom skulle..
"Maskulin, kraftig hane med bra huvud och uttryck. Skulle ha bättre bett. Bra hals och rygg, bra benstomme och vinklar bak. Något rak överarm och höga fram benrörelser. Utmärkt Päls och färg. Trevlig helhet." 
Domare var Eva Borg. 
Av tre hanar blev Bailey 2:a, dock utan HP gå grund av bettet.  

Nu är vi här=))

image6

Vi är två små Dvärgpinschrar som heter Bailey och Milou, Bailey är storebroren som vet allt och Milou är minstingen som busar mest=)

image7

Här är Milou 10 veckor gammal och från den dagen de båda sågs för första gången har dom varit oskiljaktiga.. Bailey är verkligen en super bror=)

RSS 2.0