Äntligen ska vi till djursjukhuset...

Så har då äntligen Johanna Andersson på djursjukhuset i Malmö ringt och sagt att vaccinet är kommet! Det känns otroligt bra att få börja behandlingen av Bailey. I morgon ska vi dit och få första sprutan och resterande ska jag ge hemma. Jag ska få ett schema som ska följas noggrant och sprutorna ska ges en gång i veckan under den första tiden. Vi hoppas verkligen att det ska ge positiva resultat på Bailey, han har varit ganska dålig den sista tiden och blivit medicinerad, men nu ska det nog bli bättre!! Vi håller tummarna för att han ska bli bra♥♥♥
image42

Superkul Lördag!

Vi var på Storegård i Löddeköpinge i lördags, det var riktigt skoj!! Här kommer lite bilder från dagen =))
image36
image37
image38
image39
image40

Det var en väldigt lyckad träff, jag hoppas att vi tar en tur dit igen!! Vi var 22 stycken hundar och de flesta var Dvärgpinschrar, alltid lika skoj att träffa en massa nya hundar och människor. Tack Carola för ännu en lyckad träff♥♥♥

I väntan på träff på lördag =))


agility31

Här på Storegård hundpark ska vi träffas ett helt gäng på lördag, det ska bli riktigt skoj!!
Min syster ska träna och ha skoj med Milou under dagen och det kommer nog att bli riktigt bra, hon skämmer bort dom små livet så dom springer alltid efter henne =)))
Efter all träning så ska vi grilla korv, jag var och handlade mat på Ingelsta Kalkon idag, det blir korvgrillning med Ingelsta korv för vår del. Hundarna älskar det så det blir nog svårt att hålla maten för oss själva =))

Nya selar =))

 

Så här fina selar har matte köpt till oss. Milou ska ha marinblå och orange och Bailey brun och lila.
Matte tänkte frångå det klassiska blåa för killar och rosa för tjejer temat =))
Alltid kul med lite nytt i garderoben♥♥♥

Camalis träff i Lund

image30

Bailey                              Sigge                                   Troja                        Milou

image31

Så här såg det ut i statsparken i Lund i lördags, alla fick tyvärr inte plats på bild!
Det var en riktigt trevlig träff, med en massa trevliga hundar och ägare!
Tack Carola på Camalis kennel för ännu en lyckad träff♥♥♥


Bailey som liten bebis..

image25

image26

image27

image28

Här är min prins, Bailey, jag älskar honom på det sista kortet, fattar inte hur jag har lyckats att fånga det ögonblicket! Bailey är en underbar liten prick som förgyller vår tillvaro. Han är lydig till tusen och jag vet att jag alltid kan lita på honom. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han blir frisk nu när medicineringen ska starta. 
Bailey blev 17 månader gammal igår♥♥♥

Milou som liten bebis..

image22

image23

image24

Lite bilder på Milou som liten bebis.. På fredag är min lilla prinsessa 9 månader.
Tänk vad tiden går fort♥♥♥

Nytt halsband

image21

Så har jag då äntligen hittat ett fin fint halsband till Milou med hela 200 champagne färgade swarowski stenar...
Riktigt stiligt är det när ljuset lyser på det!! Milou är nog lite mallig när hon får det på sig, vilket är mest till fint eftersom selarna används flitigt under alla promenaderna.

Här hemma händer det inte så mycket för övrigt.. vi letar hus med ljus och lykta, men det är segt just nu.. Dessutom har jag gått och blivit sjuk, vilket inte är så trevligt, så jag är hemma ifrån jobbet idag.
Vi har fortfarande inte hört mer från djursjukhuset så Baileys medicinering har inte kommit igång. Han kliar sig på nätterna så att jag vaknar flera gånger, jag tycker så synd om honom, men snart så sätter behandlingen igång och då hoppas jag att vi ser snabba resultat och att han kommer att klia sig mindre.

Milou är anmäld till Malmö Int. i mars, det ska bli skoj! Vi får se hur det går, hon är ju inte en så stor dam, ungefär 29 cm hög och 4,1 kg tung. Men men vi gör det mest för att det är skoj och för att träffa folk, det är en trevlig tillställning♥♥♥

RSS 2.0