Operation... Nytt jobb & Bebis på besök...

image96

Så här ser lille Bailey ut efter sin operation idag. Han hade ett grässtrå som hade tagit sig in i muskulaturen via matstrupen och sedan har det bildats en kapsel runt strået. Nu är det iallafall borta och Bailey har ätit kvällsmat med god aptit! Han får smärtstillande och antibiotika och han är en riktig tuffing, så han blir nog snart bra igen.
Puss min lille prins♥♥

image97

Matte har fått nytt jobb!! Nu ska hon ge sig ut i finansvärden och hamnar inom kort på en bank där hon ska arbeta med företag! Det tycker hon ska bli jättekoj, altid roligt att byta bana, ny har jag arbetat med revision, så det ska bli ett litet äventyr!!
Så här fina rosor fick jag av mina föräldrar och av Richard, Tack så mycket♥

image98

I lördags var vi barnvakter åt vårt lille gudbarn Johan. Han är nog världens snällaste och sötaste barn.. Hundarna tyckte att han var en intressant prick!! Det var kul att passa barn, men nej kära syster... det väckte inga tankar på att skaffa barn.. Jag är och förblir en karriärs kvinna, iallafall i några år till =))

Bailey på djursjukhuset... igen...

I Torsdags var jag på djursjukhuset i Malmö med Bailey. Han hade en inflamation i en saliv körtel. Han var svullen som tusan och såg ut som en Bull Terrier.. Man röntgade honom och vi fick beskedet att man inte ville gå in och operera bort den inflamerade körteln utan att först försöka att behandla bort den med antibiotika. I dag är det en vecka sedan han började på kuren och svullnaden har gått ned, men körteln är fortfarande sten hård. Han har inte velat äta ikväll, så imorgon ska jag åka tillbaka till djursjukhuset igen och jag antar att det kommer att bli operation då. Stackars Bailey.. jag hoppas bara att det kommer att vara en förhållandevis okomplicerad operation och att han inte kommer att ha allt för ont efteråt. Stackars Lille Bailey, han har verkligen råkat ut för en massa..
Hur som helst så ska jag jobba hemifrån på måndag och fredagarna brukar inte vara så långa för min del, så jag ska kunna vara hemma med honom och ta det lungt..
Tack mamma och pappa för att ni ställer upp och passar hundarna♥

Träning och åter träning..

Här hemma tränas det för fullt! Jag tränar "stanna" med Milou när jag är ute och går med henne, ett kommando som jag använder när hon är lös och ska stanna, så klart =)) Det går framåt och hon börjar bli riktigt duktig! Man märker att hon verkligen är i en utvecklings fas just nu, det känns skönt!!
Vi har precis avslutat en runda med roliga aktivitetsleksaker, hundarna är helt galna i dem...

Annars längtar vi mest till dess att vi får vårt hus... Det ska bli sååå skoj! Fyra veckors semester kommer att läggas på att få huset i vår stil, dvs med vitt, vitt och åter vitt samt stram design och inredning!! Då trivs vi =))
Den första åtgärden blir dock att sätta upp nät runt hela trädgården, det är det viktigaste!

Nu ska jag ta och ägna lite tid åt min hundar och se om min kära sambo har kommit hem ifrån motocross träningen.. På tal om motorer.. i morgon ska jag få nya 18 tums fälgar på min jeep.. det ska bli coolt.. Jag är nog en liten USA fan i den frågan, I love stora svarta Jeepar med stora fälgar!! Så är jag ♥♥♥

Trassligt internet & försenade födelsedagsfoto

image92
Titta vilken stor present jag försöker öppna...

image93
Så här fin pingvin gömde sig i presenten!!!

image94
Mmmmmm... sååå gott!!

image95
Det var ett mysigt kalas... men jag blev väldigt väldigt trött...♥♥♥

Milou blir ett år idag!!

image7

Inte kan man förstå att det är ett år sedan Carola ringde och berättade att en liten svart/röd tjej var född till oss.. tänk vad tiden går fort!! Idag har lilla damen blivit stora damen och fyller ett år!! En stor dag och givetvis så finns det finfina foto från present öppningen, matte lägger upp dom ikväll hade hon tänkt!!
Puss på dig min lilla loppa på din stora dag♥♥♥

Pinglan på utställning =))

Nu har vi åter intagit utställningsringens sköna gräs =)
Milou var faktiskt super duktig, hon visade tänderna som om hon aldrig gjort något annat, bordet var lite läskigt fortfarande, men jag tror att det blir bättre! Hon visade sig fint och gick super bra!! Milou fick HP och gick i final mot Dustin där hon blev BIM.
Vi är jätte nöjda med vår lilla prinsessa!!
Tack Carola för en super trevlig dag i goda vänners lag =))) Jag tror att vi la en bra grund till sommarens bränna =))
En liten bild kommer förhoppningsvis under kvällen.. Jag tog med mig min nya fina kamera, men batteriet var slut.. snopet.. så mammas mobilkamera blev en räddare =))
Tack för att du förljde med mamma♥♥♥

RSS 2.0