Kennelträff i Lund

image16

Vi har varit på kennelträff i Lund i lördags, det var en riktigt trevlig tillställning!!
Vi var dessutom på en liten shopping runda på Satchmo´s innan det bar av till parken och där shoppades det för fullt!! Två täcken fick lilla Milou, eller rättare sagt ett riktigt varmt vintertäcke och en super snygg kappa! Det blev även en massa godis som ska sparas till jul en en hel hög med leksaker som tomten ska komma med=)))
En mycket lyckad dag! Tack till den bästa uppfödaren som finns och som alltid ställer upp, Carola Håkansson på Camalis♥♥♥

Helgen närmar sig med stormsteg...

Då är det snart helg och ledighet som väntar... Det är skönt med kontorsjobb, alltid ledig på helgerna, det uppskattar jag!! Vi jobbar båda måndag till fredag, men hundarna är aldrig hemma själv trots det, vi har sån tur att vi har sjukvårdsutbildade föräldrar som har jour och liknande, och en gedigen utbildning när man skadar sig =)) så hundarna är antingen hos farmor och farfar eller hos mormor och morfar på dagarna!!! Tack till er än en gång för det♥ 
I morgon åker jag, Bailey och Milou till Carola på valpträff!! Det ska bli super skoj!! Innan vi beger oss till statsparken i Lund så ska vi en sväng till Satchmo´s... I like!! Där ska det inhandlas ett nytt täcke, eller overall, till lilla Milou och en massa massa julklappar!!! Sedan bär det av till parken för glögg dirckning och
pepparks ätning=)) 
På söndag ska vi spåra... alltid lika kul!! Jag har börjat lägga vinklar nu och det fungerar hur bra som helst! Hundarna älskar det och dom blir så härligt trötta efteråt! Kanske vi hinner med en liten promenad i skogen på morgonen oxå.. om det är härligt väder! Trevig helg♥♥♥

Hemma igen!!

Så var äntligen min älskade syster hemma ifrån 8 veckors arbetande i Thailand. Therese är snart färdig lärare och gjorde sitt ex.jobb på en svensk skola på Puket. Hon lämnade praktiken med toppbetyg och erbjudande om arbete höstterminen -08 och vårterminen -09 och jag hoppas att hon tar det få då kommer jag att vara lääänge i Thailand nästa år =))).
Med sig hem i bagaget hade hon en massa fina saker, inte minst till Bailey och Milou! Bailey fick en tomte rock och Milou fick en "julstrumpa" tröja, och sååå fina de blev!! Så våra julkort är räddade =)) Det är riktigt skönt att ha systern hemma igen. ♥♥♥ 

Malmö Valp 2007-11-11

image15

Idag har vi vart på Malmö valp och det var läskigt tyckte Milou. Hon har bestämt sig för att de där domarna ska man nog vara lite misstänksamma mot. Domaren var Eva Borg och hon är verkligen den bästa domaren jag har träffat i min lilla "karriär". Men Milou var nog inte riktigt övertygad om det. Milou är en riktigt blyg dam just nu och skulle hon få välja så är det inte många människor platsar på hennes top 10 lista =) men men vi ger inte upp, vi kämpar på med träning så får vi se hur det artar sig. Jag tror att hon är väldigt känslig just nu, det är ju faktiskt en massa saker som händer i kroppen när man är tonårig =)).
Milou åkte ut idag för första gången och det var med all säkerhet för att hon var som en fällkniv på bordet, det gick i princip inte att bedömma henne. Det var 10 tikar i klassen.

"Nätt tik, mkt blyg. Trevligt utryck, korrekt ögon och skalle. Tillräcklig hals, för dagen en aning välvd i länden. Acceptabla vinklar. Rör sig typiskt för åldern. Utmärkt färg och päls." valpklass 6-9, oplacerad.

Ett mega stort grattis till systern Lola som blev BIR !!!!

Halsbands djungeln =))

Har fibrilt letat igenom varje hemsida med hundhalsband de senaste veckorna, anledning? Ett nytt halsband är i akut behov..
Min favorit sida är doggie.se som har väldigt fina saker och märket Puppia!! Selarna är outstanding och används uteslutande på promenader hos oss!!
Men när man ska vara lite fin eller gå på fest då krävs det finare ateraljer att ta till =)) Och på den vägen har mitt halsbands problem startat.
Tyvärr har jag en fallenhet för Brands, vilket syns i garderoben, och kan de stora modehusen göra oemotståndliga väskor så kan de göra hundhalsband! En surfning bland Gucci, Mulberry (hundkollektion ska komma har en försäljare berättat för mig) och Louis Vuitton, gör att man har lite svårt att hitta något annat i samma klass, fast billigare =)).
Bailey heter som bekant Gucci i stamtavlan, vilket gör ovanstående halsband väl lämpligt, men det är trots det ändå Luis Vuitton som har vunnit mitt hjärta.
Jag tror att jag har kört fast i mitt letande för trots att jag tänker att förnuftet bör tas till fånga och pengarna kan spenderas på bättre saker, så hamnar jag där igen, på den sidan, gång på gång...
Och om man själv kan spendera en massa pengar på väskor så borde man väl kunna göra det på ett litet halsband?!?
Visst kan man då hålla med de kritiska =)) arbetskollegerna ( i form av killar =)) som anser att hunden inte ens vet att den har ett dyrt halsband runt halsen, men visst vill väl alla att ens lilla dyrgrip är värd det bästa?!? 
För min del så har jag lovat Bailey att om han skulle bli fri från sin allergi så ska han få ett riktigt lyxigt halsband!! Som det ser ut nu så äter han nästan inga mediciner alls och har en strälande päls utan klåda!!!
Ska man vara riktigt kritisk så lägger jag hellre pengar på ett Louis Vuitton halsband än på en självrisk...
Så vem vet vad som hamnar i tomtens säck i år ???
Det blir nog en tripp till Köpenhamn för denna tomtenissen iallafall ♥♥♥

På höst promenad i skogen!!

image13

image14

Här är vi på promenad nere vid havet i Ystad. Det var riktigt skoj och det fanns en massa saker att snusa på =)))

Utställning 2007-10-20

image12

Milous andra utställning i Hässleholm. Hon tyckte att det var roligare att vara på utställningar utomhus, det var ganska stimmigt i hallen, men med lite träning så ska hon nog bli säkrare i ringen! Det gick sådär, Milou gick vidare och blev reserv.

"5 1/2 månader, feminint huvud, bra ögonfärg. Korrekt bett och bra hals. Stark rygg som dock är något överbyggd. Väl ansatt svans. Behöver fylla ut fram och i bröstdjup. Tillräckligt vinklad bak. Rör sig bra bak men något höga frambens rörelser."

RSS 2.0