Nytt hus!!

Nu har vi äntligen blivit stolta husägare!! Igår var vi i huset för första gången med Bailey och Milou och dom var helt slut när vi kom hem, jag kan tänka mig att de tänkte att det här huset är hur stort som helst och tusan vad de sprang och jagade varandra, jag trodde att Milou skulle trilla ner för trappan..!! Det var riktigt kul att se men jag helt plötsligt tänkte jag på parkettgolvet som ligger i hela huset och då tyckte jag inte att det var så sött längre =)(.. men jag tror inte att den lilla vikten kan göra märke.. jag hoppas iallafall inte det =)(.
Igår började vi maskera golv och lister, det ska målar tak, väggar, lister, fönster och dörrar och naturligtvis så ska allt vara vitt (det vet ni ju redan som känner mig väl..) Nästan allt är redan vitt så det är bara till att snygga till det lite =)) Det är bara fönsterna som är brun laserade (bläää) och dessa ska bli vita och snygga.. Hur kan man måla gamla fina fönster bruna??
Igår kikade vi ikällaren för ägaren hade lämnat guldkornischer till fönsterna och de var sååå fina, det var flera stycken så nu ska jag bara placera ut dem. Jag gillar inte gardiner, så det finns inte i mitt hem och därför så blir det hela blickfånget på kornischarna.. det blir riktigt snyggt..
Att maskera runt lister är sådär skoj... men det måste göras! I helgen kommer föräldrar och svärföräldrar och till och med moster + man och hjälper till, tack för det släkten!! Över 200 kvm blir mastigt att måla själva =))
Igår när husse åkte iväg för att handla lite så invigde jag och hundarna parken framför huset! Där träffade vi en hel hög med hundar och det var skoj, men trevligast var nog ändå en farbror med en liten schnauzer, farbrorn var trevlig och Bailey och Milou gillade den lille hunden =) så den kommer vi nog att stöta på ofta!
Det är helt underbart i parken, stigarna är långa och det doftar helt underbart av blommor överallt, jag blev helt tårögd när jag gick där med hundarna, sååå härligt att ha en park inpå knuten...
I morgon är det sista dagen på mitt jobb, sedan blir det en månads semester och efter det så entrar jag finansvärlden!!! Det ska bli skoj, ett helt nytt område för en civielkonom som bara jobbat med revision, men skoj ska det bli!!!

Vi har fått en soffa!!

En sån här fin soffa har matte köpt till oss idag!! Den ska vi ha i vårt rum, där ska vi ha alla leksaker och sängar och så denna mysiga soffan så att vi kan spana ut genom fönsterna... I vårt rum ska vi vara på dagarna. Husses kontor ligger precis vid vårt hus så han kommer hem till oss flera gånger om dagen!!

En vecka kvar...

Nu är det bara en vecka kvar till vi får tillträde till vårt nya hus! Det är full rulle just nu, en massa papper skall fixas och allt ska vara klart till tillträdet på tisdag. Det kommer nog med all säkerhet inte att bli så mycket uppdateringar på ett tag.. (jag har varit dålig med det på sista tiden..)
Annars är allt bra här hemma! Milou utvecklas enormt hela tiden, hon har varit lite opålitlig att släppa lös innan, men hon har gjort stora framsteg, det känns riktigt bra att träning börjar ge resultat.
Ha en riktigt skön sommar och njut av era ledigheter, själv ska jag måla, måla och åter måla... och inreda en massa såklart ♥♥♥

RSS 2.0