Kennelträff i Lund

image16

Vi har varit på kennelträff i Lund i lördags, det var en riktigt trevlig tillställning!!
Vi var dessutom på en liten shopping runda på Satchmo´s innan det bar av till parken och där shoppades det för fullt!! Två täcken fick lilla Milou, eller rättare sagt ett riktigt varmt vintertäcke och en super snygg kappa! Det blev även en massa godis som ska sparas till jul en en hel hög med leksaker som tomten ska komma med=)))
En mycket lyckad dag! Tack till den bästa uppfödaren som finns och som alltid ställer upp, Carola Håkansson på Camalis♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Carola

TACK för de fina orden om mig. Jag hade en super trevlig dag med er och gör gärna om det til våren igen.

Krama om busfröen från mig
Carola & Co

2007-11-26 @ 14:48:34
URL: http://www.camalis.se
Postat av: Martina, hundig

Hej! Vad kul att du skrev i min blogg!
Det har inte varit ett så stort problem med skällandet med Karina som vi trodde. Men vi har en regel med noll tolerans av skällande OM inte hon blir rädd eller nåt såklart! Hon får inte vakta, det är vårt ansvar inte hennes, därför går jag mellan det hon skäller på och får henne att backa. Mitt jobb inte hennes!
Ibland när min sambo kommer hem så skäller hon vaktande först. Då får hon inte lov att hälsa på en stund sen och vi tar bort henne från oss. På kvällarna är vill hon gärna skälla till när man träffar människor. Jag tar henne på kort koppel på vänstersidan så jag är mellan den mötande människan och Karina och så ignorerar jag de vi möter och bara går oberört förbi För att visa att jag tar ansvaret, och jag är lugn. Jag berömmer och pratar med henne när hon e tyst. Och denna veckan har hon inte skällt till en enda gång när vi träffat nån. Ibland skäller hon till när grannen kommer hem o vi är i soffan. Då kör vi ner henne från soffan en stund och så får hon komma upp igen när vi sagt varsegod. Så fort hon är duktig och är tyst så berömmer vi henne jättemkt!!! Om vi kommer hem o hon är tyst så berömmer vi henne. Hon har fått ihop 2 o 2 och förstår nu att om hon är tyst vill vi hälsa på henne och hon får vara med. Skäller hon vill vi inte ha med henne att göra. Vi har ju den stora fördelen att ha Tindra som aldrig skäller eller bryr sig om att vakta. Och det smittar ju. Karina är den enda som har brytt sig och nu börjar även hon förstå att det är onödig att skälla, ingen annan bryr sig och ingen vill vara med henne när hon skäller.
Det finns många många tips om vad man kan göra. Men detta är vad vi gjort och gör med Karina. Hoppas det fungerar på hennes dotter också! =)
Hoppas vi ses snart!
Hälsningar

2007-11-27 @ 18:48:49
URL: http://www.martinamedflock.blogg.se
Postat av: Madde & Troja

Hej på er!
Skönt att det löst sig med hennes tänder nu och att det gick så bra vid andra besöket! Troja har en kindtand kvar på hennes högra sida, den är lite lös men verkar inte vilja lossna av sig självt... hmm.. den får sitta ett tag till så länge den inte stör för mycket. Jag börjar bli riktigt trött på de här tandproblemen.. :( Har du kollat nått efter tandsten på Milou? Troja tuggar ben varje dag men har ändå börjat få lite i "klykorna" på de stora kindtänderna i överkäken som sitter rätt långt in. Nu kan man iaf få titta lite i munnen på henne igen, och som allt annat träning, träning, träning, träning! Det är verkligen mycket hund i liten förpackning, och visst är det kul med utmaningar men vissa dagar önskar man att för en stund få byta ut henne mot en gammal go och tråkig labbe som bara är och finner sig i allt, el vad säger du? ;) Fast nästa bara älskar man henne och kan inte tänka sig någon annan i hela världen! Stor kram från Madde & Troja.

2007-12-02 @ 12:02:14
URL: http://troja.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0