Tråkiga nyheter...

Idag ringde vår veterinär Johanna Andersson på Djursjukhuset i Malmö och berättade att provsvaren på allergitestet inte var så positiva. Bailey har varit inne tidigare och fått prov taget och då visade det sig att han var svagt positiv på dammkvalster. Nya prov togs den 9 januari 2008, ungeför ett halvt år efter de första testerna, och provsvaret kom idag. Nu visar han tydlig allergi mot dammkvalster och förrådskvalster samt loppsaliv. Det var inget roligt besked att få, vi trodde faktiskt att han hade blivit bättre. Man kan inte se på Bailey att han är en allergi hund, det man märker är att han kliar sig lite och att han slickar sig på tassarna ibland. Nu ska han få medicin, hypersensibilicering. Vaccinet ska beställas idag och om ca 1 månad så ska han påbörja sin första behandling. Johanna berättade att ca 70% av alla hundar som får denna typ av behandling blir bättre eller helt friska. Så vi hoppas av hela våra hjärtan att Bailey är en av dem.
Trots allt är det faktiskt riktigt skönt att äntligen få veta vad det är som inte har stått rätt till. Han är iallafall så pass bra nu så att han inte längre behöver äta kortison och antibiotika.
Nu ska vi ta nya tag och hålla tummarna för att Bailey blir helt frisk♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej!
Tråkigt att höra att baileys är allergiker! Men vaccin mot allergin har jag hört mkt gott om! Jag vet flera hundar som går på det och mår bra! Hoppas det går bra för er också!

Tindra åt också jättedåligt tills hon var 7-8 månader, sen har hon aldrig matvägrat igen.
Ja, man kan ju tänka sig att en kastrering av tik borde ha samma effekt som på en hane! Det är ju inte så vanligt problem hos tikar bara. =) Jag och Carola kollar runt och förhör oss om det är någon som känner till det. Jag fick i Karina 1 dl mat igår men på kvällen när vi skulle gå ut sista rundan och Tindra fick sin mat skulle jag ge Karina lite fil bara, som hon åt på morgonen. Och direkt kissade hon i hallen. Man blir så lessen alltså!! Hela dagen gick det bra annars! =(

Imorse när jag skulle köra till jobb så brukar jag ge dom mat när jag går. Jag tänkte att jag sätter in mat till Karina också äter hon inte så käkar Tindra upp det och dom är instängda i vardagsrummet så hon kommer inte ut i hallen i fall hon får för sin att kissa. När jag sätter in maten kommer Karina glatt och börjar käka direkt... HUMMM? Dom är ju roliga alltså! Men det var ju jätte skönt att hon åt! =)

Jag vägrar lägga nåt gott i skålen för jag ger bara mina hundar godis när vi tränar. O Karina är fortfarande i inlärningsfasen på våra regler hemma. Så ger jag bort gott gratis så blir det inte lika mkt värt sen när jag ska träna henne.
Det är ju superbra att det fungerade för er och att du kunde plocka bort det sen, för oftast så blir det bara värre o värre, dom kräver godare o godare saker för att äta sin mat. Och det vill jag inte ska hända.
Så jag kämpar på och är lika envis som Karina. =)

Hon e så duktig annars! Hon har äntligen lärt sig sitta och nu sitter hon hela tiden. =) Direkt när man öppnar ytterdörren sätter hon sig och tittar på en, utan att vi sagt nåt. Hon går superfint lös och håller sig nära en. Vid hundmöten väljer hon själv att hålla sig på min vänstra sida nu och det är nog bara en tidsfrågan innan jag kan ha henne lös då med.

Hoppas vi ses snart!
Ha det!!
Kramar
M

2008-01-29 @ 10:20:52
URL: http://www.martinamedflock.blogg.se
Postat av: Lisette

Vi sänder våra tankar till ER, men allt blir säkert bra. Ser framemot att få träffa er igen - Snart hoppas jag!!
Kram Lisette o vovvarna

2008-01-29 @ 20:36:45
URL: http://www.lizangels.se
Postat av: Lisette

Vi sänder våra tankar till ER, men allt blir säkert bra. Ser framemot att få träffa er igen - Snart hoppas jag!!
Kram Lisette o vovvarna

2008-01-29 @ 20:37:10
URL: http://www.lizangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0