Nytt hus!!

Nu har vi äntligen blivit stolta husägare!! Igår var vi i huset för första gången med Bailey och Milou och dom var helt slut när vi kom hem, jag kan tänka mig att de tänkte att det här huset är hur stort som helst och tusan vad de sprang och jagade varandra, jag trodde att Milou skulle trilla ner för trappan..!! Det var riktigt kul att se men jag helt plötsligt tänkte jag på parkettgolvet som ligger i hela huset och då tyckte jag inte att det var så sött längre =)(.. men jag tror inte att den lilla vikten kan göra märke.. jag hoppas iallafall inte det =)(.
Igår började vi maskera golv och lister, det ska målar tak, väggar, lister, fönster och dörrar och naturligtvis så ska allt vara vitt (det vet ni ju redan som känner mig väl..) Nästan allt är redan vitt så det är bara till att snygga till det lite =)) Det är bara fönsterna som är brun laserade (bläää) och dessa ska bli vita och snygga.. Hur kan man måla gamla fina fönster bruna??
Igår kikade vi ikällaren för ägaren hade lämnat guldkornischer till fönsterna och de var sååå fina, det var flera stycken så nu ska jag bara placera ut dem. Jag gillar inte gardiner, så det finns inte i mitt hem och därför så blir det hela blickfånget på kornischarna.. det blir riktigt snyggt..
Att maskera runt lister är sådär skoj... men det måste göras! I helgen kommer föräldrar och svärföräldrar och till och med moster + man och hjälper till, tack för det släkten!! Över 200 kvm blir mastigt att måla själva =))
Igår när husse åkte iväg för att handla lite så invigde jag och hundarna parken framför huset! Där träffade vi en hel hög med hundar och det var skoj, men trevligast var nog ändå en farbror med en liten schnauzer, farbrorn var trevlig och Bailey och Milou gillade den lille hunden =) så den kommer vi nog att stöta på ofta!
Det är helt underbart i parken, stigarna är långa och det doftar helt underbart av blommor överallt, jag blev helt tårögd när jag gick där med hundarna, sååå härligt att ha en park inpå knuten...
I morgon är det sista dagen på mitt jobb, sedan blir det en månads semester och efter det så entrar jag finansvärlden!!! Det ska bli skoj, ett helt nytt område för en civielkonom som bara jobbat med revision, men skoj ska det bli!!!

Kommentarer
Postat av: Syster!!

Ja man kan ju inte alltid vara världens bästa Syster och hjälpa till i alla lägen!! Men en dag kanske jag dyker upp med penslen i högsta hugg, förhoppningsvis på rätt plats där det ska målas. Annars åker jag väl ut med huvudet först i den fina parken som du skrev om... hehe Är sååå glas för er skull, och min att ni fått huset.. Där är ju så många rum så jag kanske ska komma och inreda mitt lilla rum hos er.. Vill ha en "Syster" skylt på dörren haha... Trevlig semester på er, vi hörs. Jag sliter och står i på jobbet så jag kan ha råd med kaffebrödet till er, ni alla som sliter den dagen jag kommer hem till er =) Puss & kram

2008-07-22 @ 00:43:24
URL: http://tessanprinsessa.blogg.se/
Postat av: Madde

Herregud! Ni måste vara superlyckliga över ert nya hus! När kommer bilder?!! Och när kommer inbjudan om syskonträffen som utlovats?! ;)



För vår del blir det nog en höstträff, dels för sommaren verkar vara förbi för den här säsongen, och dels för vi flyttar in så pass sent.. Men träff ska det bli! :)



Hoppas allt är bra med er alla, du får gärna maila och berätta om hur det går med det där jag sms:ade dig om.



Många kramar

2008-08-07 @ 09:53:27
URL: http://troja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0