Bailey på djursjukhuset... igen...

I Torsdags var jag på djursjukhuset i Malmö med Bailey. Han hade en inflamation i en saliv körtel. Han var svullen som tusan och såg ut som en Bull Terrier.. Man röntgade honom och vi fick beskedet att man inte ville gå in och operera bort den inflamerade körteln utan att först försöka att behandla bort den med antibiotika. I dag är det en vecka sedan han började på kuren och svullnaden har gått ned, men körteln är fortfarande sten hård. Han har inte velat äta ikväll, så imorgon ska jag åka tillbaka till djursjukhuset igen och jag antar att det kommer att bli operation då. Stackars Bailey.. jag hoppas bara att det kommer att vara en förhållandevis okomplicerad operation och att han inte kommer att ha allt för ont efteråt. Stackars Lille Bailey, han har verkligen råkat ut för en massa..
Hur som helst så ska jag jobba hemifrån på måndag och fredagarna brukar inte vara så långa för min del, så jag ska kunna vara hemma med honom och ta det lungt..
Tack mamma och pappa för att ni ställer upp och passar hundarna♥

Kommentarer
Postat av: Madde

Nej gud så tråkigt! Hoppas verkligen att det inte är något allvarligare och att operationen blir okomplicerad, stackars Bailey, han har verkligen råkat ut för mycket skit på senaste.. tur att han är stark och livsglad så han orkar gå igenom alla besvärliga åkommor!
Tröst och lycka till kramar från oss.
Ps: Specific har fungerat kanon till våra två. Det kostar ju en del men när man har så små hundar känns det överkommligt! Troja har hållt sig kalasfin i pälsen och äter med god aptit. Sigge som annars inte äter speciellt bra, äter Speciefic bättre än andra alternativ och lämnar sällan skålen annat än tom! Ska se till att bli återförsäljare sen.. ;)

2008-05-30 @ 16:47:58
URL: http://troja.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0