Kattvakt..

Vi är kattvakter till mamma och pappas katt... Dom tog sig en semester och vi en =)) eller inte. Signe som hon heter är en söt och för det mesta, snäll helröd katt, en blandning mellan Norsk Skogskatt och bondkatt. Signe är kastrerad och hon är därför lugn och sover mycket, men INTE när hon är här.. Milou älskar katter och ibland undrar jag om hon bara är "snäll" eller inte. Hon vill ha stenkoll på var Signe är och vet hon inte det så letar hon rätt på henne och tar ett tjyvnyp på henne för att visa att hon minsann ska vara där Milou är, vilket leder till att Signe inte är där Milou är så här är lite cirkus  emellanåt. Hur som helst så tänkte jag att Signe skulle få lov att gå ut idag, så jag tog på henne en sele och gick ut i koppel med henne och det gillade hon. Efter ett tag så tyckte jag att det var dax att gå in så jag tog katten under armen och gick in med henne och hundarna. Signe fick vara i tvättstugan ett tag så jag stängde dörren och gick in för att fortsätta att städa (pedant som man är). Efter ca en halv timme så kom Richard in och frågade var Signe var, jag sa att hon är i tvättstugan, men se det var hon inte. Dörren hade stått på glänt när Richard kom in i tvättstugan (det finns en ytterdörr in till tvättstugan) så Signe hade helt sonika hoppat på dörrhandtaget tills det att dörren öppnade sig!!! Smart katt!
Hur som helst så fick jag världens panik, jag visste att mamma skulle bli fullständigt olycklig om hennes katt försvann så jag hoppade i ett par skor och sprang ut och som tur var så var Signe i trädgården. Richard kallade på henne och då hoppade hon upp i ett träd så klart... så vi hämtade stegen och fick klättra efter (varför väljer katterna alltid det högsta trädet de hittar) så efter lite lockande och en duktig klättrare till man så fick vi ner henne igen... Så nu är dörren ALLTID låst.. fram till dess att mamma och pappa hämtar henne...

Jag tycker att katter är söta små varelser men jag skulle inte vilja ha en själv.. det är min uppfattning efter denna veckans passande.!

Jag är fortfarande sugen på att skaffa en liten hund till... skulle vilja ha en liten valp nästa sommar, då ska vi bara vara hemma under semestern och fixa här hemma och jag känner att det skulle passa perfekt, dessutom är vi inte bundna av att ha semester en viss vecka, utan vi kan ta när vi vill. Men vilken ras det skulle bli har jag ingen aning om... en liten iallafall.. så man tittar runt, men visst är man upp över öronen förälskad i DP, svårt att hitta något annat som är så bra, det är min ras det =)) men men, steget från att fundera på att utöka flocken till att göra det är stort... så vi får väl se vad som händer.. Sugen är man iallafall ♥


Kommentarer
Postat av: Tessan

Vilken fin blogg du fått, med färger och allt =) De är inte lätt att vara kattvakt, men ni lykades bra =) Puss puss

2008-11-02 @ 22:22:18
URL: http://tessanprinsessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0